15 marca 2016 r. po raz 17 będziemy obchodzić w Polsce Światowy Dzień Konsumenta, który na świecie obowiązuje od 1983 r. Z tej okazji w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów odbędzie się debata nt.: „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych oraz e-commerce”. Debata będzie również okazją do podsumowania obowiązującej od ponad roku ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. Nowe przepisy istotnie wzmocniły pozycję konsumentów oraz podwyższyły poziom ich ochrony, co zaobserwowałem w swojej pracy rzecznika konsumentów. Jak widać po jej wynikach w 2015 r. był to okres szczególnego zainteresowania ochroną praw konsumenckich mieszkańców powiatu brzezińskiego. W zakresie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej oraz ochrony konsumenckiej spotkałem się z konsumentami 277 razy. 78 razy występowałem w Państwa imieniu do przedsiębiorców w sprawie ochrony interesów konsumentów. Te interwencje zakończyły się prawie 60 % skutecznością.
Szanowni Konsumenci, z okazji naszego święta życzę wszystkim mieszkańcom powiatu brzezińskiego przede wszystkim życzliwości i kupieckiej staranności ze strony przedsiębiorców.
Życzę, abyście szanowali swój podpis i rozważnie zawierali umowy i aby wszystkie transakcje były przemyślane i przynosiły Państwu wyłącznie radość.
Zbigniew Bączyński – powiatowy rzecznik konsumentów w Brzezinach.